.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پس از انتصاب یک مازندران به عنوان سفیر ؛
سفیر ایران در واتیکان استوارنامه خود را تقدیم پاپ فرانسیس کرد
شمال نیوز: سفیر ایران در واتیکان استوارنامه خود را به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان تقدیم کرد.
سفیر ایران در واتیکان استوارنامه خود را تقدیم پاپ فرانسیس کرد

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «محمدحسین مختاری»، روز جمعه اول دی ماه ضمن حضور در کاخ رسولی واتیکان، استوارنامه خود را طی مراسم ویژه ای که جزء تشریفات مراسم تقدیم استوارنامه سفرا می باشد به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان تقدیم کرد.

 

در این دیدار که موضوعات مختلفی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت، در ابتدای دیدار پس از تحویل استوارنامه، دکتر مختاری ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت عیسی ابن مریم علیه السلام به جناب پاپ فرانسیس ابراز داشت که خداوند را سپاسگزارم در زمانی استوارنامه خود را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران به جنابعالی تقدیم می‌کنم که ایام مختص به میلاد حضرت مسیح علیه السلام است و ان‌شاءالله با استمداد از ذات حضرت حق و کمک انبیای بزرگ الهی در این ایام پر برکت ماموریت خود را آغاز نمایم.

 

سفیر کشورمان در واتیکان به تاسیس روابط سیاسی بین ایران و واتیکان که بیش از ۷۰ سال می‌گذرد اشاره کرد و اظهار نمود: این نشان از عمق علاقمندی طرفین به تقویت ارتباطات بخاطر وجود اشتراکات دینی، سیاسی و فرهنگی است. ملت ایران در طول تاریخ همواره نشان داده است اهل تعامل و گفتگو است و با کمال اطمینان و آرامش و با خردورزی و اتخاذ روش های حکیمانه با سایر ملت ها، فارغ از هر ایده و عقیده ای به مذاکره و گفتگو می نشیند و معتقد است از این طریق می‌توان به تفاهم و تقریب رسید.

 

دکتر مختاری خطاب به پاپ افزود: ما از جنابعالی مکرر شنیده و یا در فضای مجازی خوانده ایم که فرموده اید دیالوگ و گفتگو نفرت را از بین می برد و این تنها راه صلح است. دیالوگ سیره عملی همه پیامبران الهی به ویژه حضرت عیسی ابن مریم (ع) و پیامبر اسلام (ص) بوده است لکن امروز وظیفه رهبران بزرگ دینی آن است که بر اساس همان دیپلماسی دینی برای دیالوگ اقدامات عملی در این خصوص انجام دهند.

 

وی درباره ضرورت صلح جهانی اظهار داشت: جهان امروز تشنه صلح و همزیستی مسالمت آمیز است و تحقق آن لازمه اهتمام و اقدامات عملی رهبران بزرگ ادیان است و اکنون جمهوری اسلامی ایران نیز با جدیت تمام با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای پشت این دیپلماسی دینی برای دیالوگ ایستاده است.

 

 مختاری به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و افزود: حضرتعالی در سخنرانی هفتگی و عمومی خودتان نسبت به جنگ ناجوانمردانه در غزه توصیه به صلح کرده اید و فرموديد: کسانی که سلاح می سازند از مرگ مردم سود می برند. جنگ همیشه یک شکست است و بجز تولید کنندگان سلاح همه باخته اند و سپس درخواست آتش بس کردید.

 

وی ادامه داد: ما از شما بخاطر مواضع مطلوبتان تشکر می کنیم و جمهوری اسلامی ایران نیز خواستار آتش بس و اتمام این جنگ خانمان سوز است. همانطور که رئیس جمهور محترم ما جناب آقای دکتر رئیسی در گفتگوی تلفنی با جنابعالی بیان داشتند بهتر است اقدام جهانی و عملی در این راستا انجام پذیرد.

 

در ادامه پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان پس از خوش آمدگویی به جناب دکتر مختاری و آرزوی موفقیت در ارتقای روابط در عرصه های مختلف بین واتیکان و ایران از روابط ۷۰ ساله ابراز خرسندی نمود و بر تداوم این ارتباطات و گفتگوی فیما بین در حوزه های دینی، سیاسی و فرهنگی تاکید ورزید.

 

وی اظهار داشت: بنده بر این باورم که گفت‌وگو و تبادل نظر، بسیاری از ناملایمات و نفرت ها را از بین می برد و اندیشه ها را به هم نزدیک می سازد و پیروان ادیان از طریق دیالوگ به درک و فهم متقابل می رسند.

 

رهبر کاتولیک های جهان با اشاره به جنگ غزه خاطر نشان کرد: من هر روز وقایع وحشتناک غزه را پیگیری می‌کنم و حتی تلفنی با برخی از شخصیت های با نفوذ دینی ارتباط برقرار میکنم و من مثل رهبران جمهوری اسلامی ایران خواهان آتش بس فوری هستم و معتقدم این جنگ بجز نابسامانی و تخریب و از دست دادن انسان های بیگناه به ویژه زنان و کودکان حاصل دیگری ندارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.338 seconds.